T
              x
   
   
 I    
 
 

 

  Despre noi
  Servicii
  Documentatie

  Leasing Imobiliar
 

  Legislatie
  Trimite C.V.
  Contact
  Acasa


 

Prezentare Leasing Imobiliar
Avantaje generale
Avantaje fiscale
Cadrul legal
Etape Leasing Imobiliar
Documente necesare analizei financiar-patrimoniale
 
Avantaje generale
Importanta este utilizarea cladirilor si nu proprietatea in sine;

Proprietarul beneficiaza de dreptul de superficie sau de achizitie a terenului pe care se efectueaza lucrarea precum si de dreptul irevocabil de achizitie a constructiei la expirarea contractului de leasing in cazul finantarii unei constructii;

Locatorul are o pozitie juridica mult mai favorabila decat a unui creditor bancar, in cazul in care utilizatorul se confrunta cu dificultati financiare;

Bunul imobil isi pastreaza valoarea pe piata spre deosebire de un bun mobil;

Siguranta unor plasamente complexe cu creditare de genul "lease-back";

La un nivel comparabil al chiriei lunare utilizatrul are avantajul ca la terminarea perioadei de leasing poate deveni proprietarul bunului;

Iminenta crestere a preturilor imobilelor prin reintroducerea TAV pentru constructii va spori atractivitatea nevoii de apelare la acest mod de finatare.  
 
Avantaje fiscale 
Platile locatiei sunt prezente sub forma cheltuielilor de exploatare in contul de profit si pierdere al firmei;

Protejarea la inflatie ca urmare a faptului ca se pot face reevaluari ale imobilului anual in functie de rata inflatiei si a faptului ca redeventele vor fi indexate in cunctie de cursul leu/euro;

In cadrul unui contract de leasing operational compania de leasing are dreptul de a amortiza un imobil care se afla in curs de construire;

Proprietarl poate incepe recuperarea costurilor efectuate pentru punerea in functiune partial sau total a imobilelor inca neinregistrate ca mijloace fixe;

Costurile legate de reparatiile si intretinerea imobilului pot fi facute de utilizator si deduse fiscal;

Posibilitatea de a "amortiza" costul terenurilor prin valoarea redeventelor pretinse utilizatorului. Daca activul ar fi cumparat nu ar putea fi "amortizat", deoarece conform legislatiei romanesti si practicii internationale), pamantul nu se poate amortiza, pentru ca nu se depreciza.

O cladire se amortizeaza in 50 de ani in cadrul unei tranzactii de vanzare-cumparare obisnuite, dar in cazul unui leasing operational se poate amortiza in cativa ani.
 
Cadrul Legal
Activitatea se bazeaza pe prevederile O.G. 51/1997 astfel cum aceasta au fost modificate prin Legea nr. 99/1999 - privind operatiunile de leasing si societatile de leasing;

Legea nr. 15/1994 privind "amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale";

H.G 403./2000 - reglementeaza problemele legate de reevaluarea imobilizarilor;

Legea 249/1998 privind "aprobarea O.G. nr. 40/1998 pentru modificarea si completarea O.G. nr. 70/1994 privind impozitul pe profit";

Legea nr. 149/2000 privind "aprobarea O.G. nr. 5/2000 pentru completarea Legii nr. 15/1994, privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale".
 
Etape Leasing Imobiliar 
Primirea cererii de oferta;

Emiterea ofertei estimative;

Intocmirea dosarului de finantare;

Analiza dosarului de finantare in comitetul de risc;

Incheierea unui precontract intre utilizator si vanzator (agentie imobiliara) in vederea revanzarii imobilului pe perioada necesara obtinerii creditului bancar;

Intocmirea dosarului de creditare si prezentarea acestuia la banca finantatoare;

Analiza dosarului de creditare la banca;

Evaluarea imobilului de catre expertii bancii;

Intocmirea ofertei de finantare;

Incheierea contractului de leasing;

Incheierea politelor de asigurare;

Plata taxei de contract si a avansului;

Incheierea contractului de vanzare-cumparare;

Incheierea contractului de ipoteca;

Intabuluarea imobilului;

Plata primei redevente;

Darea in folosinta a imobilului.
 
Documentatia necesara analizei financiar - patrimoniale
Statut, contract de societate, certificat de imatriculare, cod fiscal, hotarare judecatoreasca, acte de modificare a statutului;

Fisa de reprezentare;

Declaratie privind destinatia/activitatea care se va desfasura in imobil;

Act de identitate al persoanei care reprezinta societatea si care are drept de semnatura in banca a biletelor la ordin;

Bilanturile contabile vizare de Ministerul de Finante, cu anexele lor, pe ultimii 2 ani de activitate si ultima raportare semestriala;

Ultima balanta de verificare si balanta de verificare sintetica la sfarsitul ultimului exercitiu contabil incheiat;

Specimen de semnatura vizat de banca;

Adresa din partea bancii privind inexistenta incidentelor bancare;

Date privind imobilul (zona, m.p. constructie, m.p. teren, situatia juridica, pretul solicitat de vanzator, etc.).  
 
 
 
Despre noi Servicii Documentatie Legislatie Trimite C.V. Contact Acasa